Szkole Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Kartuzach udało się otrzymać dofinansowanie w ramach programu „Erasmus+”. Środki mają zostać przeznaczone na realizację dwóch projektów.
„Akademia małego inżyniera – rozwój kompetencji matematycznych oraz w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii oraz kompetencji językowych uczniów Szkoły Podstawowej Nr 2 w Kartuzach” to jeden z programów, który będzie realizowała szkoła. Jego głównym celem jest wzmocnienie kompetencji matematyczno-przyrodniczych, cyfrowych, w zakresie rozumienia i tworzenia informacji oraz kompetencji językowych, a także rozwój kompetencji osobistych, społecznych i w zakresie uczenia się uczniów Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Kartuzach niezbędnych do rozwoju osobistego, przyszłej nauki w szkole średniej i aktywnego obywatelstwa europejskiego.
W programie przewidziane są dwa wyjazdy:
– wyjazd 10-osobowej grupy uczniów ze Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Kartuzach wraz z dwójką opiekunów do Geschwister-Scholl-Gymnasium w Velbert w Niemczech;
– wyjazd 10-osobowej grupy uczniów ze Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Kartuzach wraz z dwójką opiekunów do Základni škola Zruč nad Sázavou w Czechach.
W czasie wyjazdu uczniowie mają zdobywać wiedzę oraz umiejętności z zakresu matematyki i nauk przyrodniczych. Czeka na nich szereg warsztatów poszerzających ich horyzonty. Rezultatem projektu ma być broszura „Akademia małego inżyniera”, którą uczniowie biorący udział w przedsięwzięciu ukończą po odbyciu obu mobilności. Broszura zostanie wydrukowana oraz wykorzystana do pracy z uczniami Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Kartuzach nie tylko podczas zajęć z matematyki.
Szkoła Podstawowa w Kartuzach po raz drugi otrzymała również dofinansowanie do projektu międzynarodowej współpracy. Głównym celem projektu „Matematyka Europejczyka – kreatywny nauczyciel kluczem do rozwijania kompetencji STEAM u uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” realizowanego w ramach programu ERASMUS+, jest wzmocnienie profesjonalnego profilu nauczyciela szkoły.