Gmina Kartuzy pokazuje jak załatwić sprawy w urzędzie w czasie pandemii
Samorządowcy z gminy Kartuzy zdali sobie sprawę z tego, że w czasie pandemii mieszkańcy mogą mieć problem z załatwieniem spraw w urzędzie. W celu pomocy przygotowali treściwą instrukcję, która pomoże załatwić bieżące sprawy urzędowe.
Samorządowcy z gminy Kartuzy zdali sobie sprawę z tego, że w czasie pandemii mieszkańcy mogą mieć problem z załatwieniem spraw w urzędzie. W celu pomocy przygotowali treściwą instrukcję, która pomoże załatwić bieżące sprawy urzędowe.
W obecnej sytuacji, która wynika z pandemii COVID-19 codzienne czynności, takie jak załatwianie spraw urzędowych stały się bardziej skomplikowane. Gmina Kartuzy wyszła temu na przeciw i stworzyła instrukcję, która dotyczy sposobów i możliwości załatwienia urzędowych spraw w tym trudnym czasie.
Drogi kontaktu z urzędem:
telefon do urzędu (centrala 58 694 52 00),
poczta tradycyjna,
skrzynka odbiorcza (jest zamontowana na zewnątrz urzędu, wejście od ul. 3 Maja),
wizyta w urzędzie z zachowaniem procedur i środków bezpieczeństwa (interesant zgłasza przy stanowisku obsługi chęć załatwienia konkretnej sprawy, urzędnik prowadzący taką sprawę schodzi do interesanta),
sposób elektroniczny (platforma ePUAP) z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego oraz zwykłej poczty e-mail.
Instrukcja korzystania z ePUAP oraz maila znajduje się tutaj.
Na koncie ePUAP UM Kartuzy zostały również uruchomione dedykowane dla Urzędu usługi elektroniczne (interaktywne formularze) zgodnie z poniższym zestawieniem:
Podano: nazwa usługi, w nawiasie: nazwa usługi w ePUAP
1. DO (Deklaracja, korekta deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi),