Gmina Kartuzy pokazuje jak załatwić sprawy w urzędzie w czasie pandemii

Samorządowcy z gminy Kartuzy zdali sobie sprawę z tego, że w czasie pandemii mieszkańcy mogą mieć problem z załatwieniem spraw w urzędzie. W celu pomocy przygotowali treściwą instrukcję, która pomoże załatwić bieżące sprawy urzędowe.

0
źródło foto: gmina Kartuzy

Samorządowcy z gminy Kartuzy zdali sobie sprawę z tego, że w czasie pandemii mieszkańcy mogą mieć problem z załatwieniem spraw w urzędzie. W celu pomocy przygotowali treściwą instrukcję, która pomoże załatwić bieżące sprawy urzędowe.

W obecnej sytuacji, która wynika z pandemii COVID-19 codzienne czynności, takie jak załatwianie spraw urzędowych stały się bardziej skomplikowane. Gmina Kartuzy wyszła temu na przeciw i stworzyła instrukcję, która dotyczy sposobów i możliwości załatwienia urzędowych spraw w tym trudnym czasie.

Drogi kontaktu z urzędem:

  •  telefon do urzędu (centrala 58 694 52 00),
  •  poczta tradycyjna,
  • skrzynka odbiorcza (jest zamontowana na zewnątrz urzędu, wejście od ul. 3 Maja),
  • wizyta w urzędzie z zachowaniem procedur i środków bezpieczeństwa (interesant zgłasza przy stanowisku obsługi chęć załatwienia konkretnej sprawy, urzędnik prowadzący taką sprawę schodzi do interesanta),
  • sposób elektroniczny (platforma ePUAP) z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego oraz zwykłej poczty e-mail.

Instrukcja korzystania z ePUAP oraz maila znajduje się tutaj.

Na koncie ePUAP UM Kartuzy zostały również uruchomione dedykowane dla Urzędu usługi elektroniczne (interaktywne formularze) zgodnie z poniższym zestawieniem:
Podano: nazwa usługi, w nawiasie: nazwa usługi w ePUAP
1. DO (Deklaracja, korekta deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi),
2. Zwrot opłaty skarbowej (Zwrot opłaty skarbowej),
3. Wydanie zezwolenia na wykreślenie hipoteki (Wydanie zezwolenia na wykreślenie hipoteki),
 4. Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach (Zaświadczenia o niezaleganiu z podatkami, opłatami, mandatami lub stwierdzające stan zaległości),
5. Umorzenie zaległości podatkowych (Rozłożenie należności na raty, odroczenie terminu, umorzenie zaległości, umorzenie odsetek),
6. Zwolnienie od podatku od nieruchomości (Ulgi podatkowe dla podatników prowadzących działalność gospodarczą),
 7. Rozgraniczenie nieruchomości (Wszczęcie postępowania rozgraniczeniowego dla nieruchomości),
8. Przekształcenie prawa użytkowania (Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności),
9. Sprzedaż lokalu mieszkalnego w trybie bezprzetargowym (Sprzedaż nieruchomości w trybie bezprzetargowym na rzecz użytkownika wieczystego),
 10. Podział nieruchomości (Podział nieruchomości),
11. Wydanie zezwolenie na usuniecie drzew i krzewów (Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów).

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj